این فرصت را به مدارس می دهد. تا دو ساعت در هفته را به توسعه مهارت های لازم در ساحت های شش گانه مانند :
مهارت های هنری، فناوری، زیبایی شناختی، دست ورزی و غیره به دلخواه و بنا به تشخیص شورای راهبری مدرسه اختصاص دهند.
مدیران مدارس اختیار دارند به کمک معلمان و انجمن اولیای مدرسه این فرصت را غنیمت شمرند
و در قالب برنامه های اختیاری و غیرتجویزی <<اجرای برنامه درسی مدرسه ای>> را تمرین کنند.
برنامه ویژه مدرسه(نمونه پوستر-کتابچه راهنما-نمونه برنامه ها)
مدارسی که امسال به اجرای این برنامه همت گماشته اند:
لازم است محتوای فعالیت هایی را که انجام داده اند و نیز فرایند اجرای آن ها را ارزشیابی کنند.
و حفره های پنهان و نقاط قوت و ضعف آن را شناسایی کنند؛
به کمک نقاط قوت، ضعف ها را برطرف سازند و برای سال آتی با توان بیشتری به اجرای آن بپردازند.
آن دسته از مدارس که در سال جاری به اجرای این برنامه اقدام نکرده یا از آن بی اطلاع اند .
(حتی مدارس دوره های دیگر تحصیلی به ویژه دوره دوم متوسطه)
دستورالعمل اجرای آن را دریافت و دقیقاً مطالعه کنند و مدرسه را برای اجرای آن در سال تحصیلی 99 ـ 98 آماده سازند.
اولی خاستگاه علمی است؛یعنی در نظام دانش رشته برنامه ریزی درسی، جزو بدیهیات این رشته است که برنامه درسی دارای سه سطح است: برنامه درسی ملی، برنامه درسی استانی و برنامه درسی سطح مدرسه ای.
بوم در سطح مدرسه قرار می گیرد؛ ما عمده کتاب های درسی کشورمان در سطح برنامه ملی است، کتاب های استان شناسی در سطح برنامه استانی و <<بوم>>، سطح عملیاتی نشده ای بود که اینک دارد محقق می شود. پس اولین خاستگاه برنامه ویژه مدرسه، خاستگاه علمی است که دانش برنامه درسی به ما حکم می کند که سطح باید در برنامه شما وجود داشته باشد.
خواستگاه دوم، بحث نیاز اجتماعی است؛ جامعه و اجتماع از آموزش و پرورش و از مدرسه ، یک کارکردهایی را طلب می کند که خیلی هایش مربوط به پیوند یک مدرسه با بافت محیطی خود است؛ به عبارت دیگر این شعار سند تحول بنیادین آموزش و پرورش <<مدرسه در خدمت محله و محله در خدمت مدرسه>> در چنین بستری امکان تحقق پیدا می کند.
سومین خاستگاه بوم، مبانی قانونی است؛ در اسناد تحولی ما براساس توجه به خاستگاه اول و دوم، در بند 5 -5 سند تحول بنیادین، در بند 2 -13 برنامه درسی ملی، در ت های ابلاغی، در بسیاری از بخش های مبانی نظری تحول بنیادین به این موضوع تأکید کردند که شما باید بخشی از برنامه درسی را در اختیار مدرسه بگذارید.
ی برنامه ریزی درسی
1 .مسائل مربوط به برداشت های محدودیت و نادرست از برنامه درسی سطح مدرسه 2 .مسائل مربوط به فرهنگ معلمی و مدرسه 3 .مسائل مربوط به مهارت های مذاکره و تصمیمگیری 4 .محدودیتهای مربوط به زمان، بودجه و .
کمیت برنامه درسی سطح مدرسه
1 .ربط 2 .همخوانی3 .اثر بخشی4 .عملی بودن
جداول تکمیل شده ی کامل شرح محتوا،منطق برنامه،اهداف برنامه،محتوای برنامه یا شرح فعالیت ها،موضوعات پشتیبان در برنامه درسی تجویزی،حجم زمانی و چگونگی زمان بندی اجرا،گروه مخاطبین و نحوه ی انتخاب، اندازه گروه،فرصت های یادگیری،شرح اجرا،فضا و منابع،امکانات ابزار ها و زمنینه فعالی و شرایط و امکانات مورد نیاز،مجری و ارائه کننده برنامه بوم،عملکرد مورد انتظار پس از اجرای برنامه و محوه ی ارزشیابی به صورت word قابل ویرایش شامل موارد زیر موارد درحال بروز رسانی و اضافه شدن میباشد. حتی در صورتی که این فایل را امروز خرید کنید اپدیت فایل و محتوا های اضافه شده برای شما ارسال میشود. |
دانلود نمونه طرح برنامه ویژه مدرسه
دانلود برنامه بوم نمونه طرح برنامه ویژه مدرسه
نمونه سوال ضمن خدمت تحلیل برنامه درسی کتب تازه تالیف دوره متوسطه
سوالات ضمن خدمت دستنامه برنامه ریزی و توسعه منابع در آموزش و پرورش
سوالات ضمن خدمت تلفیق برنامه ها و فعالیت های آموزشی و پرورشی
برنامه ,های ,نمونه ,مدرسه ,مهارت ,ویژه ,نمونه برنامه ,برنامه ویژه ,برنامه درسی ,مهارت های ,برنامه بیست ,مدرسه نمونه برنامه ,اجتماعی نمونه برنامه ,کتاب داستان موضوعی ,محلی نمونه برنامه
درباره این سایت